پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230361
اگر روحيه دوران دفاع مقدس احيا شود مشکلات حل خواهد شد/ مسئولان به جاي نگاه اشرافي مديريت جهادي داشته باشند
تاریخ انتشار : 1399/07/07 09:12:52
نمایش : 1404
نماينده مردم گلپايگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: روحيه اشرافي و غرب زدگي باعث ايجاد شکاف و از هم گسيختگي در سيستم مديريتي و اجرايي در کشور شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «سيد مسعود خاتمي»، نماينده مردم گلپايگان و خوانسار در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و گو با خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ با اشاره به اينکه مديريت جهادي امروز حلقه مفقوده مديريت بخش هاي مختلف کشور است گفت: در دوران جنگ تحميلي هم تحت فشار تحريم هاي سنگين قرار داشتيم و هم با کمبود امکانات مواجه بوديم که بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به کشور تحميل شده بود.

وي با بيان اينکه در آن دوران زيرساخت هاي اداره کشور و حکومتي از هم پاشيده شده بود و ساختار مناسبي نداشت عنوان کرد: در چنين شرايطي دشمن با تمام قوا بنا داشت در مدت زمان کوتاه کار انقلاب را يکسره بکند اما با وجود روحيه انقلابي و جهادي مردم و مسئولان با محوريت امام خميني (ره) وارد ميدان شده و با هم همدل و همراه شدند که موجب شد جنگ هشت ساله به بهترين شکل مديريت شود.

اين نماينده مجلس با اشاره به اينکه رمز موفقيت در دوران دفاع مقدس روحيه جهادي و همدلي بود گفت: اگر اين روحيه امروز هم در کشور و در بين مديران به وجود بيايد بسياري از مشکلات حل خواهد شد.

خاتمي با اشاره به اينکه مسئولان و مديران اجرايي کشور اگر با مردم همدل و همراه شوند مي توانند از مشکلات گره گشايي کنند تصريح کرد: مسئولان نبايد باري بر دوش مردم اضافه کنند، بايد با مردم صادق باشند و به طور شفاف مشکلات را با مردم در ميان بگذارند.

وي با بيان اينکه نگاه مديريتي که توانست 8 سال جنگ تحميلي را مديريت کند امروز در سيستم هاي نظامي و دفاعي، ماهواره به فضا مي فرستد و موشک و پهپاد توليد مي کند ادامه داد: همين توانمندي مي تواند مشکلات امروز کشور در زمينه هاي مختلف را نيز برطرف کند.

خاتمي با اشاره به اينکه پاسداران انقلاب که روزي جنگ هشت ساله را مديريت کردند امروز توانمندي فراتري از آن دوران دارند تاکيد کرد: نبود تعامل و هماهنگي و نزديکي بين مجريان و بخش هاي مختلف و روي آوردن به مديريت اشرافي در بخش هاي مختلف اجرايي مانع به کار گيري از اين توانمندي هاي شده است.

نماينده مردم گلپايگان با اشاره به اينکه نيروهاي دلسوز انقلاب در حال حاضر در بخش هاي اجرايي کشور حضور ندارند عنوان کرد: مردم مشکلات معيشتي دارند و مسئولان اجرايي هيچ توضيحي در اين باره به مردم نمي دهند، به نظر مي رسد اين مسئله هم برگرفته از روحيه اشرافي گري و نگاه بالا به پايين برخي مسئولان است.

خاتمي با اشاره به اينکه بناي انقلاب اسلامي اين بود که مردم صاحبان اصلي انقلاب شوند خاطرنشان کرد: مردم ولي نعمتان ما هستند و بنا بود همين مردم که انقلاب کرده و پاي آن ايستادند امين باشند اما متاسفانه شاهديم برخي عکس اين اعتقاد عمل کردند.

اين نماينده مجلس يادآور شد: روحيه اشرافي و غرب زدگي باعث ايجاد شکاف و از هم گسيختگي در سيستم مديريتي و اجرايي در کشور شده است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html